Brasov

Strategie de încălzire a municipiului Brașov, dar fără date concrete, fără o analiză exactă

Consilierul Cristian Macedonschi, interesat de dezvoltarea Brașovului a dat curs invitației primite, de a participa în data de 23.01.2018 la prezentarea strategiei de încălzire centralizată a municipiului Brașov – prgRESsHEAT, strategie elaborată de ABMEE alături de alte instituții specializate din străinătate, având ca orizont anul 2050.

Salut acest demers și consider că orice oraș inteligent are nevoie de o astfel de strategie energetică. Ceea ce am observat este că strategia noastră energetică se bazează doar pe sistemul de încălzire centralizat sau mai exact pe refacerea acestui sistem, ceea ce cu siguranță este la ora actuală unul dintre cele mai eficiente sisteme de încălzire la nivel internațional.” a spus Cristian Macedonschi, consilier local FDGR.

Acesta consideră că trebuie să analizam atent cum „reînviem” acest sistem care în Brașov a fost „pus pe butuci” în ultimii ani și cu toată certitudinea spune că este nevoie de mai mulți clienți care să aleagă acest sistem de încălzire.

De asemenea, consilierul local Macedonschi, a mai afirmat că a simțit lipsa din cadrul prezentării a unei strategii de a lua legătura cu potențialii clienți și mai important cu dezvoltatorii imobiliari. Acesta consideră că în dezvoltarea unei strategii trebuie luat în calcul și celelalte strategii existente deja, iar în acest caz ar fi trebuit luată în calcul strategia de dezvoltare urbană, deoarece dezvoltatorii imobiliari ar fi trebuit să fie primii luați în considerare ca potențiali noi clienți.

Din punctul meu de vedere, dezvoltatorii imobiliari ar fi trebuit invitați la discuții astfel încât să fie convinși să își pregătească atât proiectarea, cât și execuția pentru a fi conectați la sistemul centralizat de încălzire. Ceea ce din câte am înțeles nu s-a întâmplat, motiv pentru care după finalizarea prezentării am cerut să mi se spună câți clienți sunt la ora actuală și de câți clienți noi este nevoie pentru a funcționa eficient. Mi s-a răspuns că în acest moment sunt aproximativ 6.000 de clienți, iar pentru a funcționa cost-eficient este nevoie de aproximativ 12.000 de clienți.

În acest caz mi s-ar fi părut normal ca dezvoltatorii imobiliari să fie abordați, ținând cont că avem dezvoltări imobiliare mari în cartiere precum Rulmentul, Tractoru, Bartolomeu, Steagu Roșu sau Răcădău. Iar în zonele unde deja există infrastructura necesară, consider că ar fi trebuit semnat un memorandum de înțelegere cu dezvoltatorul imobiliar din zonă. Pe clienții vechi, pe care sistemul centralizat de încălzire i-a pierdut, nu vom reuși să să îi mai convingem și să le recâștigăm încrederea având în vedere faptul că au rămas cel puțin într-o iarnă fără apă caldă și căldură”  a mai declarat Cristian Macedonschi.

 

Consilierul local a ținut să încheie subliniind faptul că: „Pe lângă nenumăratele lacune care pot fi observate în această strategie, cei de la Pro Democrația mi-au atras atenția că totul a fost făcut fără dezbatere publică, iar viceprimarul Mihai Costel a afirmat în cadrul prezentării că nu este obligat să facă dezbatere publică deoarece nu sunt bani publici, eu cred că domnul Mihai Costel nu știe că fondurile europene sunt tot bani publici, iar obligația de a face o dezbatere publică cu toți cei interesați nu ține doar de sursa fondurilor, ci mai degrabă de respectul față de cetățeni și de societatea civilă din orașul pe care îl coordonează. ”

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

gazduire website gazduire web