Peste 44 mii de donatori si 20 de mii de litri de sânge, colecta în perioada campaniei Donează sânge, salvează o viață și Rompetrol te premiază!
Campania de susținere a donării de sânge la nivel național, derulată de KMG International în perioada 10 august – 10 octombrie, în parteneriat cu Institutul Național de Hematologie Transfuzională și Fundația pentru SMURD a avut ca rezultate 44,620 de donatori de sânge și plasmă, și (estimat) 20,079 litri de sânge.
“Pandemia continua să ne impună distanțare fizică, dar rămânem împreună solidari și responsabili. Grupul KMG International a susținut cadrele medicale și autoritățile în lupta împotriva pandemiei, iar prin această campanie am îndemnat și la implicare individuală, de la angajații noștri către toți membrii comunității, pentru a merge și dona sânge într-o perioadă în care criza din domeniul sănătății are mai multe valențe. Noi am mulțumit simbolic donatorilor pentru gestul lor de mare noblețe, prin oferirea unor vouchere la centrele de transfuzii din țară în baza cărora putea ridica în mod gratuit produse din benzinăriile Rompetrol hei.”– Iskander Abdibaitov, Chief Officer Corporate Development.
“În contextul pandemiei cu coronavirus pentru Centrul de Transfuzie Sanguină București a fost o provocare să facă față cererii de sânge și componente a spitalelor, în condițiile în care colecta mobilă și activitatea punctelor fixe din spitale a fost suspendată de 6 luni și era de așteptat ca adresabilitatea donatorilor de sânge să fie afectată de efectele pandemiei. Cu toate acestea cu ajutorul partenerilor noștri am reușit să asigurăm atât cererea spitalelor de sânge, cât și cererea spitalelor de plasmă convalescentă covid-19! Mulțumim Rompetrol pentru această campanie prin care donatorii noștri au primit o gustare sănătoasă pentru o refacere rapidă a sângelui donat.” – Dr. Doina Goșa – Directorul Centrului de Transfuzie Sanguină București.
O singură unitate de sânge donat poate salva până la 3 vieţi. Cu toate acestea, în România în 2020, statistic, sunt mai putin de 1,5% donatori, conform datelor statistice comparativ cu 2019. Cu toate acestea, numărul donărilor din perioada august-septembrie a crescut cu aproximativ 20% față de lunile iunie-iulie 2020.
“Ne bucură rezultatele campaniei derulate și faptul că apelul la responsabilitate socială a avut ecou în populație și sperăm ca, în timp, astfel de demersuri să ducă la un comportament solidar al populației și la conștientizarea importanței donării de sânge. Contextul prezent dat de pandemia de coronavirus, care adaugă nevoii obișnuite de sânge pentru diverse operații necesitatea de plasmă de la convalescenți pentru tratarea cazurilor grave, crește importanța donării de sânge, un gest atât de simplu și la îndemâna fiecăruia dintre noi. Pentru că așa cum menționam și la începutul campaniei lupta pentru viață în spitale, în multe momente, se câștigă picătură cu picătură.” – Dr. Raed Arafat, președinte al Fundației pentru SMURD.
Campania s-a desfășurat în toate cele 41 de centre de transfuzii din România, în perioada 10 august – 10 septembrie, iar donatorul a primit în momentul donării un voucher pe bază căruia putea ridica în mod gratuit, în perioada 10 august – 15 octombrie, din orice stație de distribuție carburanți Rompetrol hei o bautură și o gustare.
KMG International a mai susținut prin diferite proiecte activitatea unor centre de transfuzii – în 2017 a donat Institutului Național de Transfuzie Sanguină două frigidere pentru plasmă care îndeplinesc normele în vigoare si standardele europene impuse, cât și mobilier tehnico-medical pentru laboratoare, iar în 2018 a dotat Centrul Regional de Transfuzie Constanța cu echipamente noi care au crescut capacitatea tehnică a unității medicale: un agitator de trombocite și un hemomixer, echipamente obligatorii pentru orice centru de transfuzie.