Mamaia, Vama Veche, Valea Prahovei şi Băile Felix, in topul preferintelor turistilor de 1 Mai
Staţiunile Mamaia şi Vama Veche, Valea Prahovei şi Băile Felix au atras cei mai mulţi turişti pentru vacanţa de 1 Mai, care au cumpărat de la agenţiile de turism pachete de două nopţi cuprinse între 135 de lei şi 800 de lei de persoană, în funcţie de hotelul ales.
Datele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) arată că pe litoral, unde 70-80% din hoteluri au fost deschise de 1 Mai, gradul de ocupare a fost de 100% în Mamaia şi Vama Veche, urmate la mare distanţă de Neptun şi Mangalia, pachetele de vacanţă fiind cumpărate într-o proporţie covârşitoare încă din momentul lansării.
Vânzările pentru vacanţa de 1 Mai au fost mai mari cu 12% faţă de anul trecut. 42% dintre turiştii care au ales România pentru vacanţa de 1 Mai au cumpărat pachete pentru litoralul românesc. Per ansalmblu, prin agenţiile de turism şi individual, litoralul a atras peste 40.000 de persoane cu această ocazie.
Pe segmentul balneo, staţiunea Băile Felix a înregistrat cei mai mulţi turişti, urmată de Călimăneşti-Căciulata şi de Sovata, iar pe Valea Prahovei gradul de ocupare a fost de 75-80%, turiştii preferând staţiunile Sinaia şi Buşteni.
Peste 10.000 de turişti au ales staţiunile bulgăreşti, cele balneare din Ungaria sau capitalele europene, pentru vacanţe de trei-patru zile, cu o valoare cuprinsă între 120 şi 500 de euro/persoană, şi Antalya, Dubai sau Sharm El Sheikh, pentru o săptămână, începând de la 490 de euro/persoană.
“Mai multe evenimente organizate în acest an pe litoral au atras turiştii pentru vacanţa de 1 Mai, fie că a fost vorba de festivaluri de muzică, concerte sau expoziţii de maşini, şi nu hotelierii. Gradul de ocupate a fost de 100% în Mamaia datorită evenimentelor gândite de Asociaţia Litoral-Delta Dunării, condusă de ANAT, şi de FAPT, condusă tot de ANAT. Oricât de bun ar fi un hotel, fără promovarea asociaţiilor şi fără vânzările agenţiilor de turism, turiştii nu vin în număr mare”, declară dr. Alin Burcea, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism.
Litoralul românesc este principala destinaţie şi pentru vacanţa de vară, datele ANAT la final de Early Booking arătând un număr ridicat de rezervări. Per ansamblu, creşterea vânzării de vacanţe în România şi în străinătate, în perioada de Early Booking, este de 30% faţă de perioada similară a anului trecut.
Pentru vacanţa pe litoral, în premieră anul acesta, turiştii din ţară au zboruri directe la Constanţa incluse în pachetele lor de vacanţă.
“Multe dintre pachetele pentru România au fost cumpărate în perioada de Early Booking cu vouchere de vacanţă. Anul acesta ne aşteptăm ca suma să fie cu mult mai mare, în jur de 400 de milioane de euro, faţă de 10 milioane de euro, anul trecut, dacă bugetarii vor primi şi ei, de la 1 iulie, vouchere în valoare de 1.450 de lei de persoană. În consecinţă, turismul intern ar putea să înregistreze o creştere de cel puţin 20% în acest an”, declară dr. Alin Burcea, preşedintele ANAT.
În perioada de Early Booking, cele mai multe rezervări pentru vacanţe externe s-au făcut pentru Spania, Grecia, Turcia, Bulgaria, Italia şi Portugalia, pentru care românii au la dispoziţie curse charter şi de linie din Bucureşti, Cluj-Napoca, Arad, Timişoara, Iaşi, Suceava, Oradea. Noutăţile sezonului sunt Gran Canaria, Kos şi Ischia.
ANAT este asociația patronală a agențiilor de turism din România, cărora le reprezintă interesele profesionale la nivel național, european și internațional. Asociația are ca membri activi 500 de agenții de turism, cele mai importante din țară, care cumulează peste 80% din vânzările pachetelor de turism și călătorie, estimate la aproape un miliard de euro anual și care au împreună peste 4.600 de angajați. Industria turismului în România are peste 120.000 de angajați și contribuie la economia națională cu aproape 2% din PIB.