Licitatie pentru concesionarea parcarilor din Brasov
-
Vineri, 19.01.2018, a fost publicat anuntul de concesionare (cu nr. 2961) privind ,,Delegareagestiunii prin concesionare a serviciului de amenajare, organizare şi exploatare a parcărilor publice cu platade pe domeniul public al Municipiului Brasov”.Obiectul acestei proceduri este de a concesiona, pentru o perioadă de 10 ani, 10.200 de locuri deparcarepublice cu plată din municipiul Braşov.,,În această dimineaţa a fost postat pe SEAP anunţul de licitaţie pentru concesionarea a peste 10.000de locuri de parcare publice cu plată din municipiul Braşov. Pe lângă redevenţa pe care o vom încasa labugetul local, prin această concesionare ne propunem să creştem şi calitatea serviciilor. Astfel, plata se vaputea face prin mai multe metode de plată decât se făcea până acum. Pe lângă plata directă la parcometru cumonede, se va putea plăti şi cu bancnote, şi prin intermediul SMS. Totodată va exissta şi posibilitatea plăţiiprin intermediul unei aplicaţii cu debitare din cont. Asta nu înseamnă că nu vom aprecia ofertele care propunşi alte sisteme de plată, cum ar fi cel cu cardul. Aplicaţiile pentru internet şi mobil vor trebui să fie cel puţin înromână şi engleză, dar ofertele care vor asigura acest serviciu şi în alte limbi (germană, ialiană, franceză) vorprimi punctaj suplimentar. Totodată, concesionarul va trebui să acopere un spaţiu pentru serviciu de relaţii cupublicul, care va funcţiona non-stop şi va trebui să asigure inclusiv posibilitatea comunicării telefonice şi pee-mail. În cazul în care nu vor soluţiona cel puţin 90% din reclamaţii în maxim 48 de ore, vor plăti openalizare de 10.000 de lei.“, a spus viceprimarul Laszlo Barabas.Detalii procedură:Obiectul procedurii: Delegarea gestiunii prin concesionare a serviciului de amenajare, organizare siexploatare a parcarilor publice cu plata de pe domeniul public al Municipiului Brasov;Numărul de locuri de parcare concesionate: 10.200;Durata contractului: 120 de luni;Termen limită pentru depunerea ofertelor: 01.03.2018;Tipul procedurii: licitaţie deschisă;Criterii de evaluare:80 de puncte – componentă financiară20 de puncte – componentă tehnicăComponenta financiară reprezintă 80% din criteriul de evaluareRedevenţa minimă: 35% din veniturile încasate de concesionar din exploatarea parcărilor,dar nu mai puţin de 400.000 lei/lună.S-a ales ca şi criteriu de evaluare redevenţa deoarece este un factor important, cu câtredevenţa este mai mare, cu atât veniturile realizate de Municipalitate sunt mai mari.Tarifele practicate pentru ocuparea locurilor de parcare din cele trei zone în care esteîmpărţit oraşul sunt reglementate prin Regulamentul-Cadru, aprobat prin HCL nr.251/2017,
-
acestea fiind fixe, deci singurele variabile sunt gradul de ocupare şi încasare a taxei deparcare. .Componenta tehnică – Timpul de implementare a investiţiei 20.00%Descriere: Timpul de implementare a investitiei propuse – 20 puncte – PtimpTermenul minim de 60 zile se consideră un timp rezonabil si necesar pentru montareaparcometrelor, a panourilor informative şi pentru realizarea biroului de relaţii cu publicul.S-a ales punctarea timpului deoarece cu cât timpul de implementare este mai mic, cu atâtutilizatorii finali vor beneficia de condiţii mai bune de utilizare şi informare. Montareaparcometrelor, a panourilor informative şi înfiinţarea biroului de relatii cu publicul trebuiefăcute în maximum 90 zile.Prevederi caiet de sarcini – extras:Concesionarul se va asigura că achitarea contravalorii timpului de parcare să se facă dupăcum urmează:1.1. Prin telefon mobil, accesând un sistem adecvat.1.2. Prin intermediul unor programe specializate / aplica ii accesibile prin intermediul internetuluiți al telefonului mobilș .Pentru aplica ia accesibilă prin intermediul internetului i aplica ia de acces prin intermediul telefonuluiț ș ț mobil,concesionarul trebuie să asigure următoarele:– plata se face cu înregistrarea numărului de înmatriculare al autoturismului parcat;– sistemul va transmite un email/sms de confirmare utilizatorului care să con ină suma debitată, numărulțde înmatriculare al autoturismului pentru care a fost înregistrată plata i intervalul de timp pentru care a fostșînregistrată plata.1.3. Prin achiziţionarea de tichete de parcare, din momentul ocupării locului de parcare:– de la aparatura electronică de taxare (parcometre- 100 buc.);– de la taxatori parcare, angajaţi în funcţie de necesitatea exploatării, conform contractului.1.4. Prin achiziţionarea abonamentelor de parcare de la Biroul de relaţii cu publicul alconcesionarului.1.5. La operatorii angaja i i desemna i în acest sens de concesionar. ț ș ț1.6. Opţional, prin alte tipuri de sisteme sau dispozitive propuse de concesionar şi aprobate deconcedent.Indiferent de forma de încasare a taxelor de parcare, în vederea protejării utilizatorilor, sevor respecta următoarele obliga ii:ț2.1. Metoda de plată să nu necesite alocarea unui timp mai mare de 5 minute ișdeplasări mai mari de 100 m din partea utilizatorului.2.2. Mijloacele de plată trebuie să fie astfel concepute încât să fie uşor de utilizat ișînţeles pentru toate categoriile de utilizatori.2.3. Aplica ia accesibilă prin intermediul internetului i aplica ia de acces prinț ș țintermediul telefonului mobil trebuie să ofere interfe e de comunicare i în alte limbiț șde circula ie interna ională (minim engleză, punctaj suplimentar pentru Germană,ț țFranceză sau Italiană).Referitor la eventualele reclama ii din partea publiculuiț : Concesionarul va furnizamijloacele necesare – punct de rela ii cu publicul disponibil 24 ore/24, linie telefonicățdisponibilă 24 ore/24, precum i adresă de email – pentru recep ionarea reclama iilor.ș ț țConcesionarul va asigura mijloacele tehnice necesare pentru a permite accesul concedentului
-
la reclama iile primite de concesionar. Dacă concesionarul nu asigură rezolvarea într-unțtermen de maxim 48 de ore de la înregistrare a cel pu in 90% dintre reclama iiț ț le înregistrate,acesta datorează concedentului o penalizare de 10 000 lei. Aceste sume vor fi plătite deconcesionar Municipalităţii pe lângă redeven a datoratăț , la termenul de plată al redevenţei.Referitor la mijloacele tehnice de colectare a taxelor de parcare: Concesionarul va facedemersurile pentru asigurarea func ionării acestora la parametrii optimi. Nefunc ionareaț țunuia sau mai multor mijloace de plată a taxei de parcare pentru un interval de minim 12 oreatrage o penalizare de plată de 1000 lei pentru fiecare zi de nefuncţionare. În cazul în careniciun mijloc de plată nu func ionează pentru un interval de minim 12 ore, penalizarea estețde 10 000 lei pentru fiecare zi de nefuncţionare. Aceste sume vor fi plătite de concesionarconcedentului pe lângă redeven a datoratăț , la termenul de plată al redevenţei.Referitor la serviciile de deszăpezire şi salubrizare a locurilor de parcare: acestea vor fiexecutate de către concesionar, pe cheltuiala acestuia.Referitor la spaţiile de parcare: concesionarul va asigura întreţinerea şi repararea stratuluide uzură a suprafeţelor locurilor de parcare, marcaje rutiere potrivit SR1848-7/2004, precumşi un număr de indicatoare «P cu plata», instalate la cel mult 50 m unul faţă de altul, pecheltuiala acestuia.Referitor la mijloacele tehnice folosite pentru controlul în teren:Concesionarul trebuie să deţină minim 10 terminale (dispozitive mobile folosite decontrolori) pentru verificarea activării parcării în cazul tuturor metodelor de plată