La Brașov clădirile istorice sunt lăsate în paragină, dar un pod hobanat va deveni ”emblema” municipiului
Studiul se va efectua în detaliu pentru 2 variante .
1. Traversarea liniilor de cale ferata printr-un pasaj superior hobanat . Estimam ca podul efectiv va avea o lungime de 490 m şi un aspect arhitectural adecvat, urmând sa devina o emblema a municipiului. Rampele de acces vor fi adaptate la specificul traficului, respectiv perpendicular pe direcţia pasajului din b-dul Gării şi preponderent pe direcţia pasajului la capătul opus. Bulevardul Gării, are o secţiune generoasa de 6 benzi, cate 3 pe fiecare sens , nu dispune de o mare rezerva de capacitate a circulaţiei , ceea ce impune o noua cerinţa, respectiv ca noile amenajări ale rampelor de acces la pasaj, ce se dezvolta în lungul bulevardului, să nu diminueze capacitatea de circulaţie pe acest bulevard (Garii). Soluţionarea acestei cerinţe, sporeşte complexitatea de ansamblu a lucrării.
2. O soluţie tehnica asemănătoare precedentei, cu menţiunea ca în această varianta, structura pasajului va fi conceputa pe criterii preponderent economice.
Specificatii tehnice generale:
Deschidere de aproximativ 490 m
Grad de incărcare: clasa E
Inălţime de siguranţă peste calea ferată
Numărul de benzi pentru circulaţie auto: 2 benzi pe sens x 3.7 m x 2 =14,80 m
Pista biciclete de 1,5 m pe ambele sensuri
Trotuar de 2 m pe ambele sensuri
Vor fi prevăzute dispozitive de iluminat rutier pe ambele sensuri
Vor fi prevăzute panouri fonoabsorbante
Va fi asigurată colectarea si evacurea apelor meteorice
Spaţiile de sub pasaj vor fi amenajate pentru locuri de parcare