Cluj, Ploiești, Timișoara și Iași își cumpără autobuze noi. Primăria Brașov preferă hârburile
Desi nu au bugetul municipiului Brasov si nu-i ajuta nici pozitionarea geografica, iesenii par sa aiba manageri buni avand in vedere investitiile facute in ultimii 4-5 ani. Ultimul exemplu pozitiv este achizitionarea de curand a 88 de autobuze noi de tipul Euro 6. Avand o lungime de 12 metri si o latime de 2,5 metri, autobuzele vor putea transporta minim 90 de pasageri si vor avea minim 25 de scaune. Mijloacele de transport in comun vor avea podeaua joasa, acces pentru persoane cu dizabilitati si spatiu rezervat pentru scaun. De asemenea, vor avea aer conditionat in salonul de pasageri si in cabina conducatorului auto. Firma ISUZU este cea care a castigat licitatia, valoarea contractului fiind de 15 milioane EURO. Un autobuz costa 190.000 Euro, adica 774.800 lei.
50 de autobuze noi vor circula si pe strazile din Cluj. Producatorul german Mercedes va trebui sa livreze 25 de autobuze pana la sfarsitul acestui an si inca 25 pana in 31 ianuarie 2018. Daca nu vor fi contestatii, se va trece la semnarea contractului. Vehiculele vor fi diesel, cu euro 6, modelul scurt, de 12 m, echipate full, cu camere video interioare si exterioare, computer de bord, sistem de numarare a calatorilor, trapa pentru persoane cu dizabilitati si validatoare de ticketing.
Pretul total pentru achizitia celor 50 de autobuze noi este de 11 milioane de euro fara TVA. Banii provin dintr-un credit de 20 de milioane de euro. In urma cu 2 ani, Clujul a mai cumparat 10 autobuze diesel scurte de la IVECO. De asemenea, exista in derulare o licitatie pentru 10 autobuze nearticulate electrice, din fonduri elvetiene.
Si primarul Timisoarei, Nicolae Robu, a anuntat recent ca va achizitiona 20 autobuze noi cu bani de la bugetul local. La fel se va intampla si la Ploiesti, unde Primaria va achizitiona 15 autobuze noi, tot din bani proprii in cel mai scurt timp.
In schimb, la Brasov, primarul George Scripcaru inca poarta discutii pentru un credit. Are in vedere achizitionarea a 80-100 de autobuze, dar totul este insa la faza de proiect. Proiect care s-a tot discutat in ultimii ani…Pana atunci, pe strazile din Brasov vor circula tot harburi cumparate la mana a saptea de prin strainatate. Degeaba statiile sunt dotate cu sisteme performante, daca autobuzele sunt praf. Din pacate, managementul Primariei Brasov lasa de dorit in ultimii ani. Drept dovada sunt orasele mari din tara care au facut pasi importanti in ce priveste modernizarea transportului public local, amenajarea de noi locuri de parcare si nu cu plata ca la Brasov, construirea de parcuri industriale, organizarea de evenimente internationale si multe altelele. Brasovul a fost tare doar in dosare pe la DNA. Atat sefii Consiliului Judetean cat si cei ai Primariei Brasov s-au ales cu mai multe dosare penale pentru coruptie.